זוגיות
יעל לוי

יעל לוי

זוגיות

אם לא ניתן לאגו לנהל אותנו, נרוויח מחדש את בני הזוג שלנו, ננהל את מערכת היחסים בצורה טובה יותר, נשבח את הזוגיות ונאריך את ירח הדבש עד אין קץ.

אנשים רבים נוטים לשכוח כיצד התחילו את מסעם למציאת אהבה שנייה לאחר שבירת הכוס מתחת לחופה. לאחר הנישואין קיימת נטייה טבעית לשכוח את הדייטים האינסופיים, את הפגישות העיוורות, את הלילות הבודדים, את ההשקעה במראה החיצוני, את הייחול לזוגיות והעבודה הקשה הכרוכה במציאת בן או בת זוג.

לאחר שבירת הכוס אנו נוטים לשבור את הכלים בהינתן שגרה קשה, עייפות החומר, חילוקי דעות, חוסר הסכמות וסוגיות רבות שתוקפות אותנו לא פעם.

שבירת הכלים, ההופכות לעיתים מעשה מובן שקל לפנות איליו, נעשה ממקום של חוסר מודעות והבנה לכמה יכול הקשר להיות טוב יותר ומושקע אם רק נוותר על האגו שמפריע לתקשורת בינינו.

ברגע שנוותר על האגו ונתחיל לשמוע אחד את השנייה יפתח ערוץ תקשורת ושם יתפנה מקום לריגושים, ונוכל להתחיל לחוות אחד את השנייה מחדש, נקבע דייט שיוסיף עניין למערכת היחסים, נתחיל להשקיע בזוגיות ממש כמו שאנחנו משקיעים בפגישות עבודה או בחברויות שיש לנו, נעבוד על ההבנה בקשר, נתעסק בעיקר ולא בתפל, נפסיק להתמקד במגרעות אחד של השנייה או בכשלי המשפחה המורחבת של האחר, וננסה לקבל אחד את הערכים של בן או בת הזוג – בצורה זאת תוכלו להאריך את ירח הדבש שלכם עד אין סוף.

ערוץ אגו

האגו, אותו הזכרתי קודם, הוא אחד הגורמים המפריעים בזוגיות והוא משמש כרועץ בדרך להקשבה ולקבלה של האחר. כאשר אנו רוצים לתקשר עם בני הזוג חשוב כי נשים את האגו שלנו בצד. האגו מפריע לנו לשמר את מערכת היחסים שלנו, ולכן חשוב לדעת לעבוד על הנושאים שעולים על סדר היום: לא להתפרץ באופן מיידי, לנשום עמוק לפני שמגיבים, להיות קשובים לעצמינו, לאמן את עצמנו לקבל את הדברים.

האגו, כפי שרובינו יודעים במודע ואפילו לא במודע, אחראי לפירוק קשרים רבים ולכן חשוב שלא יהיה לו מקום במערכות יחסים ולכן זה הזמן להעביר ערוץ.

עוד חשוב לא לזרוק את המילה גירושים כאילו הייתה "בוקר טוב", שאתם זורקים את המילה הזאת כלאחר יד אתם מפזרים שדה קוצים במקום שביל שושנים, והדרך הזאת לא נעימה לפסיעה בכלל.

זוגיות ומשפחה

אם הקשר שלכם יהיה חזק וטוב, מן הסתם הדבר יקרין על ילדכם שגם יקבלו את הדברים בהבנה, ויכבדו אתכם כמו שאתם מכבדים אחד את השנייה. נסו בקשר שלכם ובחיי המשפחה לא לקשור מחנות והיו קשובים אחד לשנייה, תנו מקום לכל אחד ולדעותיו באשר הן, הובילו את הילדים לרצונותיהם גם אם הם אינם תואמים את הרצונות שלכם.

התעסקו בתחביבים שלכם ביחד ובנפרד, צאו לטיולים משפחתיים, כבדו אחד את הרצונות של השני ותנו מקום לדברים שעושים טוב לאחר.

בשעת כעס, חשוב לא להיות 'ברוגז', אל תפנו את הגב, הפניית הגב מותחת את היריעה – מה שגורם לקרע ואת הקרע קשה מאד לתפור לאחר שנקרע. קריעת היריעה גורמת למשקעים שעם הזמן הופכים ללא פשוטים בכלל ולכן חשוב לשוחח כמה שאפשר ולא להפנות את הגב. 

אם בסופו של עניין בחרתם לפרק את החבילה עשו זאת בצורה הטובה ביותר עם מינימום זעזועים לילדים מבלי שאלה יפלו בין הכיסאות.

"הדבר החשוב בעולם איננו היכן אנו נמצאים, אלא באיזה כיוון אנחנו נעים" – אוליבר ונדל הולמס

זוגות רבים מרגישים כי האהבה נגמרת, ההרגשה מגיעה בד ובד עם תחושה של "מה עשיתי?" תחושה של החמצה, של שנים מבוזבזות. אך לטעמי הכל עניין של תרגול, לכל אחד מאיתנו תרמיל על גבו והוא מלא כלים, כל כלי יש לקחת בזמן המתאים ובסיטואציה הנכונה. כדי לשמור על הזוגיות ועל התשוקה בזוגיות יש להתחיל לאמן עצמכם בתחום בו אתם נופלים ולא רציתם להיות שם.

חשוב לא לעוט על בן הזוג ישר בהיכנסו לפתח הבית, לא לנהל פנקסנות ולא להתחשבן, לא להתעסק בעבר – התעסקות זאת מתישה וקשה חשוב להתקדם הלאה אל האושר. שימו לעצמכם מטרה מאד ברורה: להתקדם קדימה, לשחרר, לא לתת לאגו ולמרמור לנהל אתכם. ככל שנשתחרר נהפוך אחד את השני למאושרים יותר, נכבד אחד את השני, נקשיב באמת – כך האהבה שלנו תגדל תתעצם ותשתבח, הזוגיות שלנו תהפוך עם השנים לטובה יותר וההשקעה תניב פרי.

שימור הזוגיות

קצרה היריעה להכיל את הדרכים הרבות שישנן ובהן ניתן לפעול על מנת לשמר את הזוגיות, אך עם זאת אני יכולה לומר שממש כמו שמשמרים לקוחות, עובדים או כל אלמנט חשוב בחיים – זוגיות חובה לשמר.

כל זוג עליו לקחת את חבילת הזוגיות שלו לעבוד איתה ולאמן את השריר העייף. הזוגיות שלנו חשובה מכל והיא מהווה השפעה עצומה על חיי המשפחה, על המקום שלכם בעולם ואפילו בעיני אחרים.

כשאנחנו נכנסים הביתה צריך להיות רגועים, צריך להיכנס בכוחות מחודשים, להיות באופן טוטאלי בבית, ממש להשתחרר מהעבודה. זה אומנם לא קל, אבל צריך לנסות.

אמנו את השריר להתחיל מחדש כל פעם שאנחנו נכנסים לתוך הבית, ממש כמו שאנחנו נכנסים לעבודה בכל בוקר – כך גם שאנחנו נכנסים לבית. נסו לשבת בסוף היום ברכבכם עשר דקות וקחו נשימות עמוקות. היכנסו לבית בכוחות מחודשים. הובילו עצמכם למקום טוב יותר.

שאתם מגיעים הביתה, אל תתחילו למנות את חולשות בני הזוג, הרגל זה אינו מועיל לאף אחד אלא רק מחליש את בן הזוג שלכם ומכניס אתכם למעגל רשע – להפך, קחו את התחושות השליליות ונסו באמצעות אימון לטפח את הזוגיות ולשים לב במהלכה על כל פרט, ממש כמו בתכנון החתונה שלכם ובתכנון ירח הדבש, בהם שמתם לב לסידורי הפרחים, המפות, המוסיקה, השמלה, האוכל במקום בו ידעתם לטרוח המון בשביל אותו הרגע.

שימו לב לתקשורת, למגע, לסדר היום שלכם, להתעניינות אחד בשני, לפעילות בנכם, ערכו רשימה של הטוב בבן זוגכם גלו את היתרונות בבן הזוג תתפלאו כמה כאלה תגלו.

השקיעו בקשר וטפחו אותו כמו יין טוב שעליו להשתבח עם השנים – רק ככה הזוגיות תעבוד והאהבה לא תעלם.

לסיכום נאמר כי העבודה על הזוגיות אינה קלה, ולוותר על האגו אינו עניין של מה בכך, אך אימון השרירים הוא חשוב וניתן ליישום. אם נעבוד על השריר נגלה שכמו כל שריר הוא מתחזק ובסופו של דבר מתייצב ופועל לטובתנו ומהתוצאות ניתן אך ורק ליהנות – מה שישנה את חיינו ואת מהותם מקצה לקצה.